СТРОИТЕЛНИЯТ СЕЗОН ЗА ОБЩИНА ТЕРВЕЛ Е В РАЗГАРА СИ
В снимки и думи за това какво се върши и какво се подготвя, за да бъде свършено
1.Център за социални услуги в с.Безмер : преустройството на сградата се изпълнява , доставен е автомобилът за разнос на храна, изработва се професионалното кухненско оборудване. Финансиращият орган , ДФЗ , е одобрил обществените поръчки , през есента обектът ще бъде открит ( виж снимки);
2.Сватбен салон в с.Зърнево: Проектирането е в ход, направено е разпределението на помещенията , проектирани са всички ключови елементи на сградата. Тя е едноетажна с площ 1100 кв.м., със скатен покрив с борд, със зала за 600 гости, подиум за младоженци, място за барбекю, два блока със санитарни възли, разливна, складове, гримьорна. Паралелно с работата по сградата , общината ще обяви и обществени поръчки за изграждане на паркинги и ограда, както и за доставка на мебели. Строителството трябва да приключи идната година.Ще бъде предложено на общинския съвет да определи такса за ползване на сградата за тържества от всички граждани на общината , които имат нужда от голяма зала за празниците си. Финансирането на всички разходи по тази сграда е от националния бюджет и с нищо не ощетява бюджета на Община Тервел (виж снимки);
Публикувано на 25 Jun 2021
Публично обсъждане на годишния отчет за изпълнението и приключването на бюджет 2020 г. на Община Тервел
Публикувано на 24 Jun 2021
ДОПЪЛВАЩА ПОДКРЕПА ЗА ДЕЦАТА С ЛОГОПЕДИЧНИ ПРОБЛЕМИ В ОБЩИНА ТЕРВЕЛ ПРЕЗ УЧЕБНАТА 2020/2021 ГОДИНА
През учебната 2020/2021 година, по препоръка на учителите и заявено желание от страна на родителите, са обследвани 16 деца от ДГ 3 „Първи юни“ гр. Тервел. 1 дете от 4-та група и 1 дете от 3-та група са обследвани и насочени от РЦПППО гр. Добрич. Общо в групата за логопетична терапия в образователната институция през тази учебна година са 18 деца. Те се делят на няколко групи:
- Шест деца с логопедична диагноза - Полиморфна дислалия;
- Две деца – Дислалия –Ротацизъм;
- Три деца – Дислалия – Сигматизъм;
- Седем деца – общи нарушения на речта;
С всички се работи по утвърден от директора график, според индивидуалните потребности на детето. Основна цел на логопедичната рехабилитация са подобряване на комуникативните умения и стимулиране развитието и подобряване качеството на експресивната и инпресивната реч чрез увеличаване на обема на речниковия запас.
Методите на въздействие в процеса на работа са: нагледен картинен материал, дидактически материали от дървени и картонени пъзели, образователни игри.
Възпитателните задачи са изпълнени в самото начало на процеса на работа. Изградени са умения и навици за работа по време на логопедичните занятия и последователност на извършене на действия.
Корекционните задачи са развити и се усъвършенстват с фонемен гнозис, слуховото внимание и възприятие. Усъвършенства се артикулационния праксис чрез артикулационна гимнастика; развитие и/или усъвършенстване на фина моторика и конструктивен праксис и гнозис. При повечето деца е преминат етапът на постановка на звук и тече етапът на автоматизация и диференциация. Усилено се работи върху изграждане на граматически правилна устна изява. Подобряват се комуникативните умения при всички деца с повишаване качеството на експресивната и импресивна реч.
През летните месеци предстои обследване на всички деца в 3-та и 2-ра група във всички детски градини в град Тервел.
Изготвил:
Галина Великова-Логопед

Публикувано на 15 Jun 2021